Gezi Günlüğü: Berlin

Kapak fotoğrafı bu siteden alınmıştır.

Merhaba!
 Son Amsterdam gezi yazısından son Berlin gezisi ile sizlerle birlikteyim. Bol fotoğraflı bir yazı olacağı için hemen lafı uzatmadan ayrıntılara geçiyorum.

The Cat's Pajamas Hostel

Varşova'dan sabah 05.30'da yola çıktık ve 13.30'da Berlin'deydik.

Berlin'de iki gece The Cat's Pajamas Hostel'de kaldık. "Küçük İstanbul" dedikleri Kreuzberg semtine ve metroya çok yakındı. Odaları bir otel odalarından farksızdı. Çok temiz ve sessizdi. Tabii 6 kişilik odayı 5 kişi kapattığımız için keyfimiz yerindeydi. 6. kişi ise hostel çalışanı olduğunu tahmin ettiğimiz zenci bir dostumuzdu

Biraz dinlendikten hemen sonra şehri keşfetmeye çıktık. Tabii o zamanlar Türk yemeklerine hasret kaldığımız için hostelin olduğu yerden Kreuzberg'e doğru çıkan caddenin sonundaki -Ziraat Bankası'nın hemen yanı- Hacı Baba Kebab Haus'da yemeğimizi yedik. -sömürdüler-

Kreuzberg

Karnımızı doyurduktan sonra Kreuzberg'e geçtik. Burada Türklere has ne varsa bulabilirsiniz. Dükkanlar, restoranlar... %99 Türk olduğu içinse eğer soracak yolunuz varsa burada bol bol yardım alabilirsiniz.

Kreuzberg keşfimizden sonra Televizyon Kulesi'ne doğru devam ettik.

Berlin Televizyon Kulesi
Televizyon Kulesi en solda.
 Uzaktan Berliner Fernsehturm yani Televizyon Kulesi'ni, yakından da Brandenburg Kapısı'nı görme şansımız oldu.

Brandenburg Kapısı
Bir sonraki durağımız ise Brandenburg Kapısı'ydı. Burası Berlin'in simgesi olarak biliyor. Tüm turistlerin ilk durağı denilebilirBurasını iyi ki akşam görme şansımız olmuş, çünkü ışıklandırma ile de ayrı bir güzel.

2. GÜN:

Güzelce dinlendikten sonra ertesi gün sabah erkenden hostelden ayrıldık ve bir gün önce yemek yediğimiz restorana yakın bir yerde Türk kahvaltısı yaptık

Checkpoint Charlie
Yürüyerek dolaşa dolaşa Checkpoint Charlie'ye geldik. Burası Soğuk Savaş dönemindeki bir kontrol noktasıymış. Şimdilerde ise turistlerin uğradığı popüler bir nokta.

Biz burada satış yapan kişilerden şehir turu bileti aldık. Bu turların üç ayrı güzergahı var. Siz şehrin hangi kısımlarını gezmek istiyorsanız o güzergahtaki otobüsü seçiyorsunuz. Bir gün boyunca belirlenen önemli noktalarda indi-bindi yaparak şehri yorulmadan gezebiliyorsunuz. Öğrenciyseniz minik bir pazarlık ile 15 euro'ya bilet alabilirsiniz. 20 euro'dan fazla vermeyin. Turlar ile ilgili ayrıntılara şehir gezi turları sitesinden bakabilirsiniz.

Otobüs ile bir kaç durak gittikten sonra akşam olmadan biraz uzakta kalan Berlin Duvarı Anıtı'na gitmeye karar verdik. Ne olur ne olmaz diye günlük metro bileti almıştık. Bunu kullanıp anıtı görmeye gittik.

Kısaca gezdikten sonra bizim gezi otobüsümüzün güzergahında olmadığından buradan metro ile East Side Gallery'e gittik.

East Side Gallery
Burada duvarlara yapılan o kadar çok resim var ki, her birine uzun uzun bakmak imkansız, Saatlerinizi burada geçirebilirsiniz. Yaklaşık 1,5 km kadar bu duvar ve sanat eserleri böööyle gidiyor.

Leo Lunatic'in graffitisini burada görmek çok güzel!

"Bi' de beni tek çek."

East Side Gallery
İçinizi acıtan bir çok resim mevcut.

Alexanderplatz
East Side Gallery'i de keşfettikten sonra Alexanderplatz'a geldik. Burası şehrin en ünlü meydanlarından. Burada alışveriş yapabileceğiniz birçok dükkan görebilirsiniz. Biz Christmas zamanından önce burada olduğumuz için her yerde hazırlıklar vardı. Gezimize ayrı bir tat katmış oldu. -eğer havaların soğuk olacağı zaman gidecekseniz buralardan sıcak şarap içmeyi unutmayın-

Berliner Dom - Berlin Katedrali
Berlin Katedrali
Gezi otobüsümüzün Alexanderplatz durağından otobüse binip benim en sevdiğim yere Berlin Katedrali'ne geldik. Mimarisi o kadar güzel ki, sağdan, soldan, aşağıdan, her yerinden bir fotoğrafını çektim; Ha ri ka.

Altes Museum - Eski Müze
Berlin Kadetrali'nin hemen yanında Altes Museum yani Eski Müze.

Burasını da hafızamıza attıktan sonra tekrar gezi otobüsümüze binip şehri gezmeye devam ediyoruz. Hava çok soğuduğu için etrafı otobüsten izlemeyi tercih ettik. O yüzden çok fazla net fotoğraf yok maalesef :ı

Brandenburg Kapısı

Otobüsle bu sefer Brandenburg Kapısı'nın arka tarafından geçtik.

Parlamento Binası
Parlamento Binası çok güzeldi.

Charlottenburg Sarayı'nın önünde ise mahşer kalabalığı vardı. Christmas
 için önünde çok güzel pazarlar kurulmuştu. Google'da "Charlottenburg Palace Christmas Market" olarak aratırsanız fotoğraflarını görebilirsiniz.

Burada sıcak şarabımızı içtikten ve bir kaç hediyelik eşya aldıktan sonra hostelimize geri döndük. Ertesi gün 14.00 otobüsü ile Varşova'ya geri döndük.

BONUS: Varşova'ya dönerken akşam saatlerinde otobüsümüzün tekerleği patladı. Allah'a emanet gidişimizin bir fotoğrafı olarak da bu tekerleği -her ne kadar benzemese de- buraya bırakıyorum -.- Artık patlak tekerlek ile kaç km gittiysek... Diğer araçların uyarıları ile otobüs şoförü durumu fark etmiş. Çünkü baya bir duman çıkmış otobüsten.

Çok fazla ayrıntı ve fotoğraf olduğu için en sade şekilde yazıyı yazmaya çalıştım. Yine de biraz uzun bir yazı oldu, buraya kadar okuduysanız bile beni çok mutlu ettiniz demektir. Okuduğunuz için çok teşekkürler! Bir sonraki gezi günlüğü yazısında görüşmek üzere.

Düşüncelerinizi ve varsa sorularınızı yorum kısmına bırakmayı unutmayın! ^.^

Sevgilerimle,

Facebook • Twitter • Bloglovin • Instagram

Snapchat'ten takip etmeyi unutmayın; "minecanan"

Bu sitede yer alan görsel ve yazılı içerik yazarın izni olmadan kullanılamaz ve kaynak/link gösterilmeden paylaşılamaz.