Resim Yaparken Kullandığım Malzemeler


Merhaba!

Her geçen gün farklı konularla burada oluyorum. Bunlardan bir tanesi ise son iki aydır adeta hortlayan çizim maceram oldu. Bununla ilgili çok soru aldım. Ben de kendi çapımda kullandığım çizim malzemelerimi fikir olması amacıyla paylaşmak istedim.


Aslında resim yapma maceram lise yıllarıma kadar gidiyor. O zamanlar daha çok derslerden kaçmak amacıyla ilgilenirdim. Çok saygıdeğer Şerife hocam ise resim ile ilgilenmemiz için elimizden tuttu diyebilirim. Onu çok seviyorum  Bir süre sonra çizimleri geliştirdikten sonra sergiler bile açtığımız oldu ama sonrasında nedense hiç ilgilenmedim. Hatta okulda hala çizimlerimiz duruyormuş, mutlaka almaya gideceğim. (Biz diyorum çünkü; ben ve en yakın arkadaşlarım)

Şu an açıkçası kendime çok kızıyorum. 10 yıl sonra tekrar bir şeyler yapmaya başladım ve işler buraya kadar geldi ^^

Bu önerdiğim malzemeler başlangıç ve amatör olarak ilgilenmek isteyenler için yeterli olacaktır. Ki ben de yavaş yavaş çizim malzemeleri aileme yenilerini katmaya devam ediyorum. Şimdilik kullandığım malzemeler ise bunlar, hemen bakalım:


10'lu Mavi Fırça Seti: Aliexpress'ten aldım. Her çeşitte, her incelikte fırça barındırıyor. Ben çok memnun kaldım. Eğer başlarda çok para harcamak istemiyorsanız biraz beklemeyi göze alıp Aliexpress'ten bu tür fırçalar satın alabilirsiniz.

Pebeo 123 Serisi Yuvarlak Uçlu Sentetik Fırça No.4: Bu fırçayı St. Setersburg White Nights Suluboya ile birlikte canım Fatma'cım İstanbullardan bulup yolladı. (Hatta onun da çizimlerini paylaştığı bir Instagram hesabı var) Ona buradan tekrar çok teşekkür ederim. Benim için büyük bir teşvik oldu. Bu fırçadan da çok memnunum.

Su Hazneli Fırçalar: En severek kullandığım fırçalar. Kendiliğinden su haznesi olduğu için suya batır çıkar aman renk değiştir sıkıntısı yaşamıyorsunuz. Çok kolay bir şekilde renk geçişi elde edebiliyorsunuz, renkler birbirine karışmıyor. Eğer kağıt üstünde renk koyu geldiyse biraz hazneyi sıkıp rengini açabiliyorsunuz. Baya pratik.

Stabilo Kalem: Daha çok alan doldurmak için kullandığım bir kalem. Çünkü ucu çok kalın.

Artline Kalemler: Bu kalemleri çok seviyorum. Daha çok illüstrasyon çizimleri için kullanılıyor ama beni bir çok kez kurtardı diyebilirim. Harikalar. Bende 0.5 ve 0.3 uçlu kalemleri var.


Koh-i Noor Hardtmuth Progresso Kalem: Kara kalem için gerekli kalemlerden birisi. Diğer kullandığım Faber Castell'in kömür kalemine göre bir tık daha sert. 

Faber Castell Grafit Kalem: Kalem kalem yapmak için bir başka güzel kalem. Çok kolay bir şekilde kalemi kontrol edebiliyorsunuz.

Koh-i Noor Mondeluz Aquarelle Suluboya Kalem: En alttaki beyaz kalem. Bir ara galaksi çizimleri deniyordum, orada yıldız vs. yapmak için beyaz kaleme ihtiyacım vardı, ben de bu kalemi almıştım. 


St. Petersburg White Nights Suluboya: Veeeee en sevdiğim yere geldik. Aslında yeni başlayanlar için daha basit suluboyalar tavsiye ediliyor. Ama ben çatladım tabii ki, en iyisi olsun istedim ve St. Petersburg White Nights suluboyayı aldım. Ha ri ka. Alışması biraz zaman alıyor ama hallediyorsunuz. Çok yoğun pigmentli olduğu için bir pıt fırça darbesi ile büyük bir alanı renklendirebilirsiniz. İçinde bal özü olduğu içinse renkler kağıtta daha canlı dururmuş. KALP.


Faber Castell Suluboya: Benim yoldaşım diyebilirim. Bu yola ilk onunla başladım. Ama çok da güzel sonuçlar aldım. Fakat fırçası çok kötü. Eğer bunu alırsanız yanına ayrı olarak güzel fırçalardan almayı unutmayın.


Gelelim defterlere:

Canson Eskiz Defteri: Kağıt ağırlığı 120 gram. Yani diğerlerinden bir tık daha kalın. Bu yüzden suluboyayı rahatça kaldırabiliyor. Arkaya geçme gibi bir durum yok, buruşmuyor. Ben çok sevdim.

Aquarelle Evital 300gr Suluboya Blok A5 10 Yaprak: Bu en sevdiğim oldu. 300 gram oluşundan çok kalın olduğunu anlayabilirsiniz. Boya mükemmel bir şekilde işleniyor ve karıştırabiliyorsunuz. Çok dayanıklı, isterseniz damacana ile su dökün yine emecek ve resminize devam etmenize izin verecektir. Harika. 

Alex Schoeller Eskiz Defteri: Bu defteri kara kalem gibi çizimlerde kullanmak daha uygun. Suluboya da yapıyorum ama bazen buruşmalar olabiliyor. 

Kara Kaplı Defter: Bu defter hakkında tek bildiğim Ankara'dan 2014 yılında almış olduğum... Sanırım kağıt ağırlığı -mıncıkladığıma göre- 90 gram. Çünkü üstünde hiçbir şey yazmıyor, hepsini sökmüşüm. Bu defter ile başlamıştım çizimlerime. Suluboyayı da kara kalemi de kaldırabiliyor. Rahatça yapabilirsiniz.

**

Benim çizim için kullandığım malzemeler bunlardı. Sizin de bu tür hobileriniz var mı? Eğer sormak istediğiniz bir soru ya da düşünceniz varsa yorumlar kısmına yorumunuzu bırakmayı unutmayın! 

Çizimlerimi kişisel Instagram hesabımdan takip edebilirsiniz.

**

Okuduğunuz için teşekkürler!


Sevgilerimle,


Facebook • Twitter • Bloglovin • Instagram

Snapchat'ten takip etmeyi unutmayın; "minecanan"



Etiketler: , , , , , , ,